CPU goes to max
Posted: Sun Jul 06, 2025 9:16 am
My CPU goes to max percentage when CMO is loaded and stays at that level.
No scenario is loaded. Just the start screen.
This happened after modifying to 1.08 on Steam.
I had this problem earlier when using Beta 1.08 and it disappeared when I went back to the previous built.
https://forums.matrixgames.com/viewtopic.php?t=410371
I did check the files integrity: all good
These are some hints from the Exception log:
Showed Start Game window.
Finished MainForm_Shown.
DXNTRACE-INIT: Initializing DX11 renderer.
DXNTRACE-INIT: Initialized DX11 renderer on NVIDIA GeForce RTX 4070.
Error in Exception Handler! OnThreadException
Error in Exception Handler! theEx != null
Error in Exception Handler! e.Exception.GetType().Name: NullReferenceException
Error in Exception Handler! theEx.Message: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
Error in Exception Handler! theEx.StackTrace: bij Command.IconeCustomizer.refresh()
bij Command.IconeCustomizer.iwdodmDxOpx(Object , EventArgs )
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
Error in Exception Handler! This is probably a Error in Exception Handler!. Please save a screenshot of this and submit it, along with the autosave files, for investigation.
Exception: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
Stack Trace: bij Command.IconeCustomizer.refresh()
bij Command.IconeCustomizer.iwdodmDxOpx(Object , EventArgs )
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
It does use and recognise the GPU
CMO v1.08 - Build 1676
No scenario is loaded. Just the start screen.
This happened after modifying to 1.08 on Steam.
I had this problem earlier when using Beta 1.08 and it disappeared when I went back to the previous built.
https://forums.matrixgames.com/viewtopic.php?t=410371
I did check the files integrity: all good
These are some hints from the Exception log:
Showed Start Game window.
Finished MainForm_Shown.
DXNTRACE-INIT: Initializing DX11 renderer.
DXNTRACE-INIT: Initialized DX11 renderer on NVIDIA GeForce RTX 4070.
Error in Exception Handler! OnThreadException
Error in Exception Handler! theEx != null
Error in Exception Handler! e.Exception.GetType().Name: NullReferenceException
Error in Exception Handler! theEx.Message: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
Error in Exception Handler! theEx.StackTrace: bij Command.IconeCustomizer.refresh()
bij Command.IconeCustomizer.iwdodmDxOpx(Object , EventArgs )
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
Error in Exception Handler! This is probably a Error in Exception Handler!. Please save a screenshot of this and submit it, along with the autosave files, for investigation.
Exception: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
Stack Trace: bij Command.IconeCustomizer.refresh()
bij Command.IconeCustomizer.iwdodmDxOpx(Object , EventArgs )
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
It does use and recognise the GPU
CMO v1.08 - Build 1676