Runtime Error CTD

Post bug reports and ask for game support here.
Post Reply
razanon
Posts: 120
Joined: Tue Jun 26, 2007 2:01 pm

Runtime Error CTD

Post by razanon »

playing as Japan, when i finish my 8 turn, and Usa AI enters. putting consoleout:

[AI]: USA - Operational planning...
bu 1
bu bu 1
bu bu 2
bu bu 3
[AI USA] Wyznaczam listy jednostek
bu bu 4
bu bu 5
bu bu 6
bu bu 7
bu 2
bu 3
bu bu bu koniec
bu 4
bu bu bu bu 1
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 21
bu 5
bu 6
[AI]: USA - Executing operational moves...
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
[AI]: USA - Planning sea transport of units to front...
AC:.\ai5.cpp:835
User avatar
doomtrader
Posts: 5319
Joined: Tue Jul 22, 2008 5:21 am
Location: Poland
Contact:

RE: Runtime Error CTD

Post by doomtrader »

Is it repeatable?
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

This is the same error I have been getting for two weeks on turn 4.

It is repeatable in my case.

Except mine says Japan operational planning.


AC:.\ai5.cpp:835
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

Well I have not been able to play the game since 1.02 Public.


This Time I was playing China and made past 6 turns.

tempus7 Japan: polaczenie Truk Islands -> New Holland jest!
tempus7 Japan: polaczenie Mar -> New Holland jest!
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest poza zasi�giem ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Adding hex (76,112) to path (cost 2)
Adding hex (77,113) to path (cost 1)
---- Game state = 10
S: .\jednostka_ladowa.cpp : 1186 : 50 ms
S: .\jednostka_ladowa.cpp : 1186 : 50 ms
Pole jest poza zasi�giem ruchu jednostki
---- Game state = 10
S: .\jednostka_ladowa.cpp : 1186 : 50 ms
Pole jest poza zasi�giem ruchu jednostki
AC:.\ai5.cpp:835

User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

The text file is too large.

Here is another error Iwo Jima should be 146 70


Checking event 19119
Expression OK, starting resolving it...
Expression OK, starting resolving it...
Expression OK, starting resolving it...
Expression OK, starting resolving it...
ERROR Hex.ControlledByAliance called with arg pointing hex (146, 71) which is sea hex
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

This is corrupted in most of the files.
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

hex does not fix CTD

still have this

[AI]: Japan - Operational planning...
bu 1
bu bu 1
bu bu 2
bu bu 3
[AI Japan] Wyznaczam listy jednostek
bu bu 4
bu bu 5
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest poza zasi�giem ruchu jednostki
bu bu 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
bu bu 7
bu 2
bu 3
bu bu bu koniec
bu 4
bu bu bu bu 1
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 3
bu bu bu bu 4
bu bu bu bu 5
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 21
bu 5
Japan plannning sea invasion. Determining target

AND THIS

Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest poza zasi�giem ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
Adding hex (76,112) to path (cost 2)
Adding hex (77,113) to path (cost 1)
---- Game state = 10
S: .\jednostka_ladowa.cpp : 1186 : 50 ms
Pole jest poza zasi�giem ruchu jednostki
---- Game state = 10
S: .\jednostka_ladowa.cpp : 1186 : 50 ms
Pole jest w zasi�gu ruchu jednostki
AC:.\ai5.cpp:835


I hope cost is refering to AP Action Points

Here is another Autosave that continues to CTD, playing as China
Attachments
AC5 835 error.zip
(328.37 KiB) Downloaded 3 times
User avatar
Bleck
Posts: 741
Joined: Sun Mar 08, 2009 1:35 pm
Location: Poland
Contact:

RE: Runtime Error CTD

Post by Bleck »

ORIGINAL: Razz
Here is another Autosave that continues to CTD, playing as China Attachment (1)
I'm unable to load this autosave since I do not have "Rising Sun Campaign 1941 V3".
Wastelands Interactive member (Programmer)
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

I think the problem is when the AI lands a unit on an island. and then it trys to move but can't.

We discuseed this before.

I don't understand why it says this unit in not linked to an event.

I have neve touched that AI in China file.

[AI Japan] Wyznaczam listy jednostek
bu bu 4
bu bu 5
bu bu 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Nie znaleziono sciezki dla rozkazu nr 6
ERROR: Jednostka 14/1 Dan nieprzyporz¹dkowana do ¿adnego przypadku!
bu bu 7
bu 2
bu 3
bu bu bu koniec
bu 4
bu bu bu bu 1
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 2
bu bu bu bu 3
bu bu bu bu 4
bu bu bu bu 5
bu bu bu bu 6
bu bu bu bu 7
bu bu bu bu 8
bu bu bu bu 9
CenterAtHex
bu bu bu bu 10
bu bu bu bu 11

Image
Attachments
SOP_AI_inChina.jpg
SOP_AI_inChina.jpg (233.42 KiB) Viewed 171 times
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

AS we can see... any time one of those events fires... it triggers the unit to attack Manlia.

as seen here

396;14/1 Dan;2;101;90;0;2;30;3;0;0;-1;-1;3;-1;-1;0;0.000000;0;4;102;87;-1;-1;20;0;3;-1;0;0;101;90;0;
User avatar
Razz1
Posts: 2560
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:09 pm
Location: CaLiForNia

RE: Runtime Error CTD

Post by Razz1 »

Try this game as Pacific Campaign 1941

Attachments
CTD.zip
(292.41 KiB) Downloaded 3 times
Post Reply

Return to “Tech Support”