[Mod Release] German Translation v1.02

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Moderator: Saint Ruth

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Alter Native
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[Mod Release] German Translation v1.02

Post by Alter Native »

This is a German translation of Strategic Command: American Civil War including all scenarios (Game version 1.02).

Everything rules sensitive was translated by hand (units, technologies etc.) or it is using the default German translation that came with the game.
Due to the amount of work, all events and decisions were translated using https://www.deepl.com/ which is an AI translator that returns pretty good results.
The AI translations were afterwards proofread by Sloane and by myself and tested ingame.

As it is currently not possible to add new languages via a mod, the Spanish version of the game is overwritten (!).


Image


Installation:
Copy the complete content of 'SC-ACW - Deutsch' into the Strategic Command installation folder (where the SC3-Civil War.exe is located).
This will overwrite the Spanish version of the game (!).
Then click on the German flag in the bottom right corner of the game's main menu.

If in future game version new events are added this mod needs to be updated accordingly and might not be compatible. You'll most likely get an empty text box if the event hasn't been translated.
Attachments
SC-_Civil_War_Deutsch_v1.02.zip
(931.22 KiB) Downloaded 568 times
AbeMuc
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by AbeMuc »

Super vielen Dank. Wird für den nächsten Stream gleich mal eingebaut!

- Der Hobbygeneral
Hoppel1961
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Hoppel1961 »

Hallo
In which folder do I have to copy this.
Thank you
Alter Native
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Alter Native »

Hoppel1961 wrote: Fri Jul 15, 2022 3:27 pm Hallo
In which folder do I have to copy this.
Thank you
It's explained in the readme and the post above.
Everything goes to your installation folder that you chose during installation (if you use the matrix game version).
It's the folder where the SC3-Civil War.exe is located.
DontKnow
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by DontKnow »

Image

Is there a possibility to get these counters as a mod? I did not find them somewhere else.

Thank you

Leander
Alter Native
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Alter Native »

DontKnow wrote: Sat Jul 16, 2022 11:10 am Is there a possibility to get these counters as a mod? I did not find them somewhere else.
It's a private mod based on the blue max counter mod of SC WWI that I can not share publicly since I'm not the creator of the assets used.
Hoppel1961
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Hoppel1961 »

Hi
wo ist dieser Ordner (SC3-Civil War.exe) bei der GOG version??
Machredsch
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Machredsch »

Hallo,
erstmal vielen Dank für die großartige Arbeit.
Ich persönlich würde es aber bevorzugen, "Regiment" als Bezeichnung beizubehalten oder auszuwählen und nicht als "Garnison" zu übersetzen. Klingt für mich irgendwie nicht passend zum Kriegsschauplatz oder der Historie.

Regimenter wurden doch damals teilweise von einflussreichen Personen oder Geldgebern auch aufgestellt, die diese ausrüsteten und diesen dann als Colonel vorstanden (teilweise ohne Talent oder Erfahrung).
Auch als Untereinheit zur Brigade betrachtet, für mich passender und nachvollziehbarer.
Das wäre jetzt meine kleine Minikritik, ich bin aber auch kein Historiker. Viell. ist Garnison auch richtig. Zumindest wenn ich die kleinen ständigen Besatzungen in irgendeinem Präriefort betrachte, könnte man die eher auch als Garnison bezeichnen.

Gruß und Danke
Alter Native
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Alter Native »

Hoppel1961 wrote: Mon Jul 18, 2022 2:10 pm Hi
wo ist dieser Ordner (SC3-Civil War.exe) bei der GOG version??
Das weiß ich leider nicht, ich besitzte die GOG version nicht.
Machredsch wrote: Mon Jul 18, 2022 10:43 pm Hallo,
erstmal vielen Dank für die großartige Arbeit.
Ich persönlich würde es aber bevorzugen, "Regiment" als Bezeichnung beizubehalten oder auszuwählen und nicht als "Garnison" zu übersetzen. Klingt für mich irgendwie nicht passend zum Kriegsschauplatz oder der Historie.

Regimenter wurden doch damals teilweise von einflussreichen Personen oder Geldgebern auch aufgestellt, die diese ausrüsteten und diesen dann als Colonel vorstanden (teilweise ohne Talent oder Erfahrung).
Auch als Untereinheit zur Brigade betrachtet, für mich passender und nachvollziehbarer.
Das wäre jetzt meine kleine Minikritik, ich bin aber auch kein Historiker. Viell. ist Garnison auch richtig. Zumindest wenn ich die kleinen ständigen Besatzungen in irgendeinem Präriefort betrachte, könnte man die eher auch als Garnison bezeichnen.

Gruß und Danke
Danke für das Feedback. Ich glaube, dass das gar keine bewusste Überstztung von mir war. Ich habe für diese Version die mitgelieferte SC-WWII War In Europe deutsche Übersetztung als Grundlage genommen und dann Namen etc. angepasst.
Die Einheit die in SC WWII eine "Garnison" war ist jetzt vermutlich ein "Regiment" und ich hab das beim Überprüfen der Übersetztung nicht gemerkt.
Danke, ich werd das in einer kommenden Version ändern.
Hoppel1961
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Hoppel1961 »

In welche Ordner wird den in der Steam oder Matrix Version kopiert???
usit64
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by usit64 »

Alter Native wrote: Sat Jul 16, 2022 8:41 pm
DontKnow wrote: Sat Jul 16, 2022 11:10 am Is there a possibility to get these counters as a mod? I did not find them somewhere else.
It's a private mod based on the blue max counter mod of SC WWI that I can not share publicly since I'm not the creator of the assets used.
Could you at least tell us which counter- files you changed with the BM ones, so we could try ourselves? :)
usit64
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by usit64 »

Alter Native wrote: Thu Jul 14, 2022 5:16 pm If in future game version new events are added this mod needs to be updated accordingly and might not be compatible. You'll most likely get an empty text box if the event hasn't been translated.
...and you have to start a new campaign...savegame loader was empty after modding.
VonKlohr
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by VonKlohr »

Alter Native wrote: Sat Jul 16, 2022 8:41 pm It's a private mod based on the blue max counter mod of SC WWI that I can not share publicly since I'm not the creator of the assets used.
Could you tell us whick Files you used from the BM Mod and which you replaced? you UI looks pretty nice.
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Platoonist
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by Platoonist »

usit64 wrote: Thu Jul 21, 2022 7:37 pm

Could you at least tell us which counter- files you changed with the BM ones, so we could try ourselves? :)
The PNG art files for Confederate units is located in the directory Strategic Command Civil War\Bitmaps\Major_01\unit_sprites (or unit_sprites_nato).
For the Union: Strategic Command Civil War\Bitmaps\Major_05\unit_sprites (or unit_sprites_nato).
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usit64
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Re: [Mod Release] German Translation v1.02

Post by usit64 »

Platoonist wrote: Fri Jul 22, 2022 1:31 am
The PNG art files for Confederate units is located in the directory Strategic Command Civil War\Bitmaps\Major_01\unit_sprites (or unit_sprites_nato).
For the Union: Strategic Command Civil War\Bitmaps\Major_05\unit_sprites (or unit_sprites_nato).
Thank you very much!!
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