Suomi-poijjat!

SPWaW is a tactical squad-level World War II game on single platoon or up to an entire battalion through Europe and the Pacific (1939 to 1945).

Moderator: MOD_SPWaW

sami heimola

Post by sami heimola »

Hmm... Mihin vuorille Image? Johonkin Haltitunturin laelle vai? Vai Ruotsin Lappiin Image?

Sami
Originally posted by Schrubbery:
Kyseessä täytyy olla ilkeämielinen salaliitto! Kaikki nämä vuodet, aina Suomen menetyksestä lähtien, siellä on teroiteltu veitsiä, varastoitu ruutia ja äkseerattu salassa. Kansankodin pasifistisen julkisivun takana piilee kuitenkin rautasaapasfetistinen natsisika! Ja jos olisitte ruotsalaisia, niin mihin suuntaan hyökkäisitte? Vihje: lännessä tulee meri vastaan nopeasti, idässä taas on elintilaa...

Teitä on varoitettu! Nyt pukeutukaa säkkiin ja paetkaa vuorille!
JTV

Post by JTV »

Originally posted by sami heimola:
Hmm... Mihin vuorille Image? Johonkin Haltitunturin laelle vai? Vai Ruotsin Lappiin Image?

Sami

Miten olisi Huippuvuorille? ;-)Korjausehdotuksia suomi-oob:n suhteen otetaan muuten mielellään vastaan.

JTV

sami heimola

Post by sami heimola »

Terve Jarkko! Tulit sinäkin mukaan joukkoon tummaan(?)... Korjaatko Voriaxin kanssa mahdolliset Suomi-bugit? Itse en ole ainakaan vielä huomannut kovin räikeitä epäkohtia... Nyt on sentään 37mm AT-tykki joka liikkuukin Image.

Sami
Originally posted by JTV:
Miten olisi Huippuvuorille? ;-)Korjausehdotuksia suomi-oob:n suhteen otetaan muuten mielellään vastaan.

JTV

GI Seve

Post by GI Seve »

Tuhansien murheellisten laulujen maa!! Jonka tuhansiin järviin juosta saaa!!!!!!
GO SUOMI!!!
Viinaa , lenkkimakkaraa , ja SPWAW:ia niin hyvä tulloo.
Joo ja huudelkaa noille muille nii että laittavat kunnon finnish talvisota camppanjan tekeille, itte en ossaa editoida karttoja mutta jos joku taitava sais inspiraation nii ois kiva.
Yleisiä kysymyksiä :
1.Kuinka kauan tälle forumille vastanneet(suomalaiset) on pelannu Steelii? Ite oon new recruit joka alko pelaan tosissaan vasta WaW:ia ja ennen sitä muutama peli SP1 ja SP3.
2. Mikä on eniten pelaamasi maa? Mä oon varmaan sitten natsi ku vastaan että saksa ... mutta ne tiikerit no niiiiinn suloisia Image

------------------
I wish I knew how to play this game good allready now.Quite a mess on my battles ;P
HallelujaaGobble!
sami heimola

Post by sami heimola »

1.Kuinka kauan tälle forumille vastanneet(suomalaiset) on pelannu Steelii?

Alusta (SP1) saakka. Eli 1995:stä lähtien.

2. Mikä on eniten pelaamasi maa?

Jaa-a, WW2-peleissä Saksa tai USA (mielialasta riippuen;-)). SP2:ssa ja SP3:Modernassa milloin milläkin (tänään Italia/Brasilia).

PS. Pelaakohan kukaan enää SP2WW2:sta ja SPWW2 v.2.2b:tä? Mulla on ne edelleenkin koneella Image...

Sami
Voriax

Post by Voriax »

Alusta hyvinkin..eka oob-fixikin on jostain 1995 tienoolta. Image

aluksi tuli tietty pelattua aika paljon Suomea ja Saksalaisia, mutta sitten siirryin aika paljon pikkuvaltioiden suuntaan...on huomattavasti tiukempaa pelata italialaisilla jenkkejä vastaan kuin päinvastoin.

Voriax

------------------
OOB-Wan Kenobi
Oh God give Me strength to accept those things I cannot change with a firearm!
JTV

Post by JTV »

Tuosta SP1:stä tuli itsekin joskus (kai 1995) aloiteltua. Saksaa on tullut varmaan pelattua eniten heti Suomen jälkeen, tosin tykkään pelailla yleensä saksalaisten ei ihan parhaalla kalustolla (parhaita taisteluja mitä olen pelannut oli Pz IIIj vaunuilla Churchill:ejä vastaan käymäni -
voin sanoa että vaati kaikki taidot ja
häivän tuuria lisäksi). Lisäksi Saksaa vastaan erinäisillä pikkuvaltioilla tulee varsin usein pelailtua.

En tiedä onko teistä miten moni pistäytynyt
mutta meikäläisellä on myös SP2:een ja SP3:een keskittyvät sivut osoitteessa: http://www.geocities.com/Pentagon/Bunker/1489/

Noista kartoista puheenollen, olen tässä suunnitellut että voisin yrittää tehdä muutaman kartan perustuen oikeiden taistelupaikkojen karttoihin (olen kopioinut ja skannaillut kirjoista jokusen kartan joiden pohjalta niitä tehdä) jahka saan paremman näytön jolla niitä näkee tehdä. Niihin olisi sitten helppo tehdä mahdollisimman todenmukaiset scenaariot.

Peregrine Falcon

Post by Peregrine Falcon »

Aikaa on kun olen foorumille kirjoitellut, mutta eihän sitä aina aika kaikkeen riitä Image
SPWAW vie muutenkin kaiken aikani =)

"1.Kuinka kauan tälle forumille vastanneet(suomalaiset) on pelannu Steelii"

-SP2 oli eka. En koskaan ole pelannut ykköstä. Sen jälkeen lähes kaikki SPWW2-versiot ja siitä totta kai eteenpäin SPWAW:n....
SP3:een en ole edes koskenut Image

"2. Mikä on eniten pelaamasi maa?"

Varmaan alkuaikoina (SP2) USA, mutta viime aikoina etenkin Japani (Banzai! ^_^). Välillä tuli mäiskittyä monen maan riveissä...

Ryssänäkin on tullut Kissoja siliteltyä Image
(203mm/152mm tykistöllä! Image)

--Peregrine Falcon--
Ilja Varha

Post by Ilja Varha »

Joo, olen myös karvainen veteraani. Heti kun SP1 ilmestyi, ilmestyi se myös minun CD nippuuni. SP2 ja 3kin on pelattu. Ekat fixit tein SP1een ja sen jälkeen on tullut ihan julkistakin kamaa (SP3:Moderna) ja lisää tulee (SPMW).

Minä pelaan mieluiten Saksalla Neukkua vastaan (haastettakin). Suomi on ehkä yksi niistä maista millä ei tullut kovasti pelattua ennen WAWia (surrrrkeat OOBt).

Ilja
Ilja Varha
Leader (and proud of it!)of the SPMW development team.
Mac_MatrixForum

Post by Mac_MatrixForum »

SP1:stä lähtien on tullut pelattua. Tuli joskus kuolattua sen arvostelua jostain lehdestä (olikohan Pelit?).

Saksalaisilla täytyy usein pelata, koska niillä on niin makeet vehkeet. Yleensä veli-venäläisillä kanssa.

Pitää pohtia, että jaksaisko tehdä joskus jotain Suomi-skenaarioita tai peräti kampanjan. Pitäis varmaan kyllä tehdä siitä edes löyhästi historiaan perustuva. Joku missä sissit hyökkäilee linjojen takana tai jotain olis tietty makee myös Image.

Onkos joku tehnyt tai tekemässä suomalaisille skenaarioita? Jotain järkevämpiä siis Image.

------------------
Markku "Mac" Rontu

"Understanding is a three-edged sword,
your side, their side and the truth."
- Sheridan in B5
Schrubbery

Post by Schrubbery »

Originally posted by Mac:
SP1:stä lähtien on tullut pelattua. Tuli joskus kuolattua sen arvostelua jostain lehdestä (olikohan Pelit?).
Hii, lainaan hieman Pelit Onlinen arkistoista löytyvää Kaj Laaksosen arvostelua (10/95).

Kovin paljon moitittavaa en kaivelemallakaan löydä. Tekoäly pätkii välillä kun kone ampuu vieressä olevan tankin sijasta mieluummin kilometrin päässä olevaa jalkaväkeä. Illuusion vastuksesta kone silti antaa ja osaa sentään käyttää maastoa, tehdä kunnon väijytyksiä ja toimia tilanteeseen nähden uskottavasti. Suurin puute lienee tankkien kykenemättömyys rynnäköidä kunnolla jalkaväkeä vastaan.

Talvi- ja jatkosodan pelaamista haittaa se, että sen voi käydä vain erillisinä, itsetehtyinä taisteluina. Ongelma on myös se, että Suomen käytettävissä oleva kalusto on turhan niukka: pelkät Renault-35:t tankkeina ja lentokoneita ei laisinkaan. Pantteriin kuitenkin varmasti tulee leegio editoreita, jolla virheen saanee korjattua.

Pikkuasioista on kuitenkin turha niuhottaa kun peli muuten on niin tasapainoinen yhdistelmä näyttävyyttä, historiallista tarkkuutta ja helposti hallittavaa pelattavuutta. Olen pitkään odotellut tällaista pienessä mittakaavassa toista maailmansotaa käsittelevää strategiapeliä. Steel Panthers täyttää aukon mainiosti, eikä jätä juuri mitään toivomisen varaa. Toivottavasti Grigsby innostuu tekemään samalla enginellä pelin modernista sodankäynnistä.

93 pistettä
Hornet

Post by Hornet »

1. Aloitin sillon joskus SP1 demolla, sitten
skippasin kakkososan kokonaan ja hommasin
kolmosen. Nyt sitten pelailen vain Wawia.
2. Pelaan eniten pelejä Ryssillä, Sakuilla
ja Japskeilla (tokan maailmansodan
"pahojen maiden" kolmen kärki) Image
Hornet

Post by Hornet »

Tähän perään vielä kysymys:
eli mitenkä te saatte noi tekstit noin
leveeksi? Mulla tää kirjoitus systeemi
on tämmönen kapee, kuten näette.
Onks tää joku selaimesta riippuva juttu?
Käytän Explorer vitosta.
Mac_MatrixForum

Originally posted by Hornet:
Tähän perään vielä kysymys:
eli mitenkä te saatte noi tekstit noin
leveeksi? Mulla tää kirjoitus systeemi
on tämmönen kapee, kuten näette.
Onks tää joku selaimesta riippuva juttu?
Käytän Explorer vitosta.
On se meilläkin varmasti kapea mutta ei tarvitse painaa entteriä siinä reunassa, kun se "wräppää" sen tekstin itse, jolloin saa kirjoitettua pitkiä rivejä käyttäviä kappaleita. Tekee rivinvaihdon itse vasta sitten, kun haluaa vaihtaa kappaletta tms.
Ok?

Btw. Kylläpäs Kaitsu olikin yltynyt kehumaan tekoälyä Image. Se vaikuttaakin aluksi varmaan ihan hyvältä. Mulla on varmaan noi originaalilehdet vielä jossain. Se arkisto on kuitenkin kulttuuriteko Image.

------------------
Markku "Mac" Rontu

- Sheridan in B5
JTV

Post by JTV »

Originally posted by sami heimola:
Terve Jarkko! Tulit sinäkin mukaan joukkoon tummaan(?)... Korjaatko Voriaxin kanssa mahdolliset Suomi-bugit? Itse en ole ainakaan vielä huomannut kovin räikeitä epäkohtia... Nyt on sentään 37mm AT-tykki joka liikkuukin Image.

Sami

Hei, olen parasta aikaa parantelemassa
Suomi oob:tä, jotain virheitä siellä
vielä oli jotka kaipaavat korjauksia.
Ajattelin laittaa mukaan myös läjän
uusia kuvia. Jokunen uusi yksikkökin
tulee varmaan vielä mukaan (T-34/76
m1942 ja pari uutta bunkkeria sekä
ehkä 7-miehinen suojaosasto jv:eä
BT-5 ja BT-7 kalustojen mukana
käytettäväksi jne...).

Mac_MatrixForum

Originally posted by JTV:

JTV
Joku niistä FI Ski sqd 39:stä joilla on satchel chargeja oli laitettu speed 1:ksi.

------------------
Markku "Mac" Rontu

- Sheridan in B5
JTV

Post by JTV »

Originally posted by Mac:
Joku niistä FI Ski sqd 39:stä joilla on satchel chargeja oli laitettu speed 1:ksi.

Kiitos, pitää etsiä ja korjata. Noita näppivirheitä tuntuu olevan aikalailla paljon tässä versiossa.

stinkf

Post by stinkf »

Mä taidan käyttää tätä foorumia lähinnä suomalaiskorvikkeena, asun meinaan Hollannissa Image (Vaikkakin tänään firmaan saapui vajaat 20 suomalaista!)

Noei.

Tuli tuosta Suomen oobsta mieleen joku pieni yksityiskohta jonka muistan lukeneeni joskus kauan sitten. Kyseessä on 37mm AT johon oli saatavilla eräänlaisia haulikkotyyppisiä ammuksia. Eli vastaan rykäävää venäläistä ammuttiin kyseisellä tykillä käyttäen anti-personnel tavaraa. Pitääkö paikkaansa vaiko ei?

Ja kysely:
1.Kuinka kauan tälle forumille vastanneet(suomalaiset) on pelannu Steelii?

SP1 tuli hankittua Pelit-lehden perusteella. Tuli jotenkin Squad Leader mieleen. Ja jokaista versiota olen pelannut, kakkosella lähinnä Vietnamin sotaa.

Saksa, onko mitään hauskempaa kuin pelata Saksalla sodan loppuvaiheessa. Toinen suosikki on USMC vastaan Japani. Kumpaakaan en ole ehtinyt 4.x versioilla vielä testaamaan kunnolla, Saksan kampanja on menee vuodessa 42.
Voriax

Post by Voriax »

Originally posted by stinkf:

Tuli tuosta Suomen oobsta mieleen joku pieni yksityiskohta jonka muistan lukeneeni joskus kauan sitten. Kyseessä on 37mm AT johon oli saatavilla eräänlaisia haulikkotyyppisiä ammuksia. Eli vastaan rykäävää venäläistä ammuttiin kyseisellä tykillä käyttäen anti-personnel tavaraa. Pitääkö paikkaansa vaiko ei?
Ihan mahdollista, erilaisia haulipanoksia on ollut kautta aikain käytössä. Toisella kotimaisella puhuttaisiin 'Canister' ammuksesta. En sitten kommentoi milloin ja juuriko tuon kaliiperin tykkiin näitä ammuksia oli saatavilla.

Voriax

------------------
OOB-Wan Kenobi
Oh God give Me strength to accept those things I cannot change with a firearm!
Mac_MatrixForum

Originally posted by stinkf:
Saksa ja Neukku. Joskus on kiva taistella Matilda II:a vastaan vähän heikommilla vehkeillä mutta muuten lähes kaikki pelit on Ger-Sov. Tietty nyt kun on parempi OOB niin suomalaisillakin tulee joskus pelattua lähinnä yksittäisiä taisteluita. Viime aikoina on tullut keskityttyä pieniin, enintään yhden komppanian taisteluihin.

------------------
Markku "Mac" Rontu

- Sheridan in B5
Post Reply

Return to “Steel Panthers World At War & Mega Campaigns”